Çizmeyi Aşmak Deyimin Hikayesini Canlandırma Projesi
Çizmeyi Aşmak Deyimin Hikayesini Canlandırma Projesi
Amaç:
- Öğrencilerin deyimin anlamını kavramalarını sağlamak
- Öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek
- Öğrencilerin işbirliği becerilerini geliştirmek
Katılımcılar:
- İlkokul ve ortaokul öğrencileri
Malzemeler:
- Bir çift çizme
- Bir kova su
- Bir bardak su
- Bir tencere su
- Bir ateş
- Bir tahta
- Bir çekiç
Uygulama:
- Öğrenciler, deyimin anlamını öğrenirler.
- Öğrenciler, deyimin anlamlarını yansıtan bir hikaye tasarlarlar.
- Öğrenciler, tasarladıkları hikayeyi sınıf arkadaşlarıyla paylaşırlar.
- Öğrenciler, hikayelerini canlandırmak için bir ekip oluştururlar.
- Öğrenciler, hikayelerini canlandırmak için gerekli malzemeleri hazırlarlar.
- Öğrenciler, hikayelerini canlandırırlar.
Örnek Hikaye:
Bir zamanlar, bir köyde yaşayan bir çiftçi varmış. Bu çiftçinin bir de oğlu varmış. Oğlan, çok çalışkanmış. Ancak, çok da yaramazmış. Bir gün, oğlan, babasının çizmelerini alıp bahçeye çıkmış. Çizmelerle bahçeyi sulamaya başlamış. Ancak, oğlan, suyu kontrol edememiş. Su, çizmelerden taşarak bahçeyi mahvetmiş. Oğlan, babasına yakalanınca çok korkmuş. Babası, ona çok kızmış. “Çizmeyi aştın be!” diye bağırmış. Oğlan, bu deyimin anlamını o zaman anlamış.
Canlandırma
Bu hikayeyi canlandırmak için aşağıdaki malzemelere ihtiyaç vardır:
- Bir çift çizme
- Bir kova su
- Bir bardak su
- Bir tencere su
- Bir ateş
- Bir tahta
- Bir çekiç
Kullanılacak malzemelerin listesi hazırlandıktan sonra öğrenciler hikayeyi canlandırmak için bir ekip oluştururlar. Ekip, hikayedeki rolleri dağıtır.
Hikaye, aşağıdaki şekilde canlandırılabilir:
- Oyuncu 1, çiftçiyi canlandırır.
- Oyuncu 2, oğlunu canlandırır.
- Oyuncu 3, çizmeleri canlandırır.
- Oyuncu 4, suyu canlandırır.
Oyunun başlangıcında, çiftçi, oğluna çizmeleri verir. Oyuncu 2, çizmeleri giyer ve bahçeye çıkar. Oyuncu 3, bir kova suyla gelir. Oyuncu 2, kovadan suyu çizmelerine boşaltır. Ancak suyu kontrol edemez ve su, çizmelerinden taşar. Oyuncu 4, suyun akışını temsil eder. Oyuncu 2, suyun bahçeyi mahvettiğini görür. Oyuncu 1, oğluna kızar ve “Çizmeyi aştın be!” diye bağırır. Oyuncu 2, bu deyimin anlamını o zaman anlar.
Bu hikaye, farklı şekillerde de canlandırılabilir. Örneğin, hikayenin geçtiği yer bir orman veya bir çöl olabilir. Çizmelerin yerine başka bir eşya kullanılabilir. Suyun yerine başka bir madde kullanılabilir.
Bu çalışma, öğrencilerin deyimin anlamlarını kavramalarına yardımcı olur. Ayrıca öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini ve işbirliği becerilerini de geliştirmeye yardımcı olur.
Çizmeyi Aşmak Deyiminin Anlamı
“Çizmeyi aşmak” deyimi, bir kişinin kendi yetki veya sorumluluklarının sınırlarını aşması anlamına gelir. Bu deyim, genellikle bir kişinin bir konuda fazla ileri gitmesi veya bir konuda kendisine düşmeyen bir sorumluluğu üstlenmesi durumunda kullanılır.
Çizmeyi Aşmak Deyiminin Canlandırma Projesinin Değerlendirme Kriterleri
- Hikayenin deyimin anlamını yansıtması
- Hikayenin yaratıcı ve özgün olması
- Hikayenin canlandırılmasının akıcı ve etkileyici olması
- Hikayenin canlandırılmasında kullanılan malzemelerin uygunluğu
Canlandırma Projesi için Öneriler:
- Öğrencilerin, deyimin anlamını tam olarak anlamaları için hikayeyi tasarlamadan önce deyimin anlamını araştırmaları gerekir.
- Öğrencilerin, hikayeyi tasarlarken deyimin anlamını yansıtacak unsurlara dikkat etmeleri gerekir.
- Öğrencilerin, hikayeyi canlandırmak için gerekli malzemeleri önceden hazırlamaları gerekir.
- Öğrencilerin, hikayeyi canlandırırken deyimin anlamını vurgulamaları gerekir.
Canlandırma Projesinin Faydaları:
- Öğrencilerin deyimlerin anlamlarını öğrenmelerine yardımcı olur.
- Öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.
- Öğrencilerin işbirliği becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.
- Öğrencilerin sahneleme becerileri geliştirmelerine yardımcı olur.
- Öğrencilerin özgüvenlerini geliştirmelerine yardımcı olur.